הלוגו שלנו
יצירת קשר באמצעות Whatsapp

איך מוצאים רישיון לאופנוע בדרגת A1?

איך מוצאים רישיון לאופנוע בדרגת A1?

18 שנים ואולי יותר לקח לך להגיע לרגע הזה, הוצאת רישיון נהיגה לאופנוע הראשון שלך. הרישיון הראשון שרוכב אופנוע יכול להוציא הוא רישיון בדרגת A2 ואפשר לדלג על דרגת הרישיון ההתחלתית במידה ועברת את גיל 21 יש לדרגת A1, דרגת הרישיון A1 מאפשרת לך לרכוב על אופנוע או קטנוע שהספקו לא עולה על 47.6 כ"ס. 

הפעולה הראשונה שהרוכב צריך לעשות כדי להתחיל עם התהליך היא להגיש/להוציא טופס ירוק, שכולל הצהרת בריאות ובדיקת עיניים שצריך למלא בצורה מכוונת דרך אתר משרד הרישוי. עד כאן כל הבירוקרטיה של הוצאת רישיון לאופנוע בדרגת A1.

מעכשיו מתחילים עם הלימודים והמבחנים, המבחן הראשון שעושים הוא המבחן העיוני(התיאוריה), בו יהיו שאלות על חוקי הדרך וסימני דרך כמו תמרורים וסימוני כבישים.

אחרי שתעברו את מבחן התיאוריה תגיעו לחלק המעניין שציפיתם לו כל כך, שיעורי הנהיגה, יותר נכון 15 שיעורי נהיגה אם לא היה ברשותכם רישיון A2 לפני. אחרי 15 שיעורים המורה יחליט אם להגיש אתכם למבחן מעשי("טסט") שבו תיבחנו במגרש סגור וגם מחוץ למגרש בתנאי עיר.

לאחר שתעברו את המבחן העיוני יהיו לכם כמה הגבלות שיעברו עם וותק הרכיבה, כמו, בחודשיים הראשונים לאחר קבלת הרישיון יש איסור מוחלט להרכיב בן אדם נוסף. 

זהו, אם עברתם את כל המבחנים בהצלחה אתם יכולים לרכוש את האופנוע הראשון שלכם, מזל טוב!