הלוגו שלנו
יצירת קשר באמצעות Whatsapp

בחירת אופנוע ראשון

איך בוחרים אופנוע ראשון

הרגע הגדול הגיע ואתה צריך לבחור את האופנוע הראשון שלך, דרגת הרישיון שלך היא A1, והיא מתאימה למגוון אופנועים, חלקם בנפח גדול אך מוגבלים בהספק דרך מערכות אלק' למיניהן או דרך הגבלה מכאנית (הגבלה על ידי פחית במצערת או בתי המצערות), וחלקם "נולדו" עם הספק של עד 47 כ"ס. בדרך כלל הנפחים של האופנועים שבמקור נועדו  לרישיון  A1יגיעו עד נפח של 500 סמ"ק. רוכב שנכנס לעולם האופנועים בפעם הראשונה יעדיף אופנוע בנפח קטן יותר בדרך כלל, באופנוע עם נפח קטן המשקל יהיה נמוך יותר בדרך כלל כמו למשל בדגם ה-R310 של זונטס, אופנוע הנייקד (ערום) של החברה, שהוא קל מאוד לרכיבה עם הספק של 34.8 כ"ס לא מאיימים.  דבר נוסף שחשוב לרוכב המתחיל הם מערכות בטיחות אלק' כמו מערכת ABS, מערכת זו מונעת נעילת גלגלים תחת בלימה אגרסיבית ולא מתוכננת, בנוסף היינו ממליצים ללכת על מערכות בטיחות מוכרות כמו מערכות בוש הידועות שמגיעות כסטנדרט על אופנועי הכביש של חברת זונטס.

מאפיין נוסף שחשוב לרוכב שנכנס לעולם האופנועים לראשונה הוא גובה המושב של האופנוע, מומלץ לבחור אופנוע שלפחות רגל אחת מצליחה להגיע אל הקרקע בבטחה, דבר שייתן בטחון לרוכב בכל מה שקשור בהתניידות עם מנוע כבוי או בכל מה שקשור ברכיבה עירונית במהירות נמוכה.

דבר נוסף שחשוב מאוד הוא יצירת סביבת רוכב נכונה כמו למשל כיוון המראות וכיוון ידיות הבלם והמצמד ולראות שהן מתאימות לאורך האצבעות של הרוכב. במידה והידיות לא מתאימות אפשר לבחור אופנוע בתנוחה קצת שונה או להחליפן בידיות מתכוונות. ישנם אופנועים מחברות מסוימות שמגיעים עם ידיות מתכווננות כסטנדרט כמו בדגמי זונטס.

מרכיב חשוב בבחירת האופנוע הוא הצורך של הרוכב, במידה ואתה רוכב בעיקר בעיר אנו ממליצים למצוא אופנוע מינימליסטי ככל האפשר, מאפיין זה ייתן לאופנוע יכולת תמרון מעולה ומשקל נמוך שיעזור בכל הקשור בהשתחלות בין מכוניות בפקקים. במידה והרוכב מבלה את רוב זמנו מחוץ לעיר נמליץ לו לרכוש אופנוע תיור או אדוונצ'ר כמו דגמי ה-T310 וה-X310 של זונטס שמצוידים במגן רוח גבוה שמגן מהרוח במהירות גבוהה. 

הכי חשוב לדעתנו לבצע רכיבת מבחן על אותו הדגם שתרכשו, אנו ממליצים לבצע את הרכיבה באותם תנאים שהאופנוע יתמודד מולם אחרי הרכישה. לתיאום רכיבת מבחן על דגמי אופנועי הכביש של זונטס לחץ כאן